Enviat per: Carol | 23/03/2011

Estafes a distància

Ahir vaig acabar el dia molt trista.

El dissabte a la tarda vaig rebre el missatge al Facebook d’un tal WENWORTH JAMES. Em demanava per fer d’au pair a Londres, res fora del normal ja que aquest últim mes he rebut moltes ofertes via Facebook gràcies a una pàgina web. El cas és que em demanava que fos l’au pair de la seva família, dels seus dos fills de 6 i 2 anys. Ens vam intercanviar diversos mails al seu correu wentworth.james56@yahoo.com i vam acordar que podíem començar al mes d’abril.

El cas és que durant tota la conversa ell va insistir molt amb què tramités bé el visat. Em va repetir que era molt important que ho fes bé perquè no tingués problemes com la seva anterior au pair de Croàcia. Jo pensava que exagerava, dins de la UE no creia que hi hagués cap problema, tot i que no li vaig dir. En qualsevol cas, estava tranquil·la i no em preocupava, ja que tenia pensat anar al consolat d’Anglaterra a Barcelona perquè m’informessin de si necessitava demanar algun permís de treball.

Quan ell em va dir que s’encarregava de tramitar-ho, em va semblar estrany perquè no creia que això es pogués fer des d’allà. El més coherent seria que ho hagués de fer jo des d’aquí… Però bé, que fes el que el volgués. Havia de contactar amb una tal Mrs. Gail Cynthia que treballava en una agència que tramitava aquest tipus de coses. A l’adreça de visa.ukembassy@europe.com em respon aquesta dona comentant-me que ja han iniciat els tràmits (amb quines dades meves?!?!?!?!?!) i que el meu contractant (el tal Wenworth James) ja havia pagat les despeses de tramitació i alguns impostos. Llavors, per acabar de tramitar el permís de treball només calia que oferís un dipòsit de 300pounds (un 341,64€) i els pagués mitjançant Western Union a l’adreça:

“Receivers Name: Mr Morgan  Jerry

Receivers Address: Lunar House,

40 Wellesley Road, Croydon,

Surrey CR9 2BY

Send Amount: £300.00 GBP”.

Poso totes aquestes dades per si algú rep alguna cosa “semblant” des d’alguna adreça “semblant” i, SOBRETOT, per si li demanen que faci un ingrés a aquesta última adreça, perquè tot és una estafa.

I és quan et demanen que paguis per treballar, molt probablement has de sospitar. Evidentment, ja m’olorava raro tot plegat, però aquest últim mail de la Gail Cynthia m’ha fet assegurar-me que tot plegat era una estafa. Vaig buscar l’adreça d’enviament dels diners a google i… endevineu! Em trobo una pàgina d’explicació d’estafes.

I ja està. Quasi em timen, i em sento tant… tant… Ingènua! Tonta! Què hi farem! Com a mínim no he perdut calers amb l’operació…

Anuncis

Deixa un comentari

Categories

